Story

watak :- Lisa , John , Aismat , Rashid , Man , Jayjay , Lucca , Naina .

Mengisahkan tentang kehidupan wanita yang bermasalah .

Kehidupan Lisa sgt sosial , dy suke kan hidup bebas dan berdikari , pada suatu hari , dy telah jatuh cinta dengan seorang jejaka yang bernama Rashid . Rashid sgt mnyayangi Lisa . Dy memberitahu Lisa bahawa ap pun yang terjadi dy tidak akan meninggalkan Lisa . Beberapa thun selepas bercinta mereka telah terlanjur sehingga menyebabkan Lisa mengandung . Lisa memberitahu kepada rashid, pada mulanya Rashid suruh Lisa menggurkan kandungannya itu , tetapi Lisa enggan kerana itu anak mereka bersama . Rashid tidak kesah pada mulanya selepas pujukannya tidak diendahkan oleh Lisa . Tetapi lama kelamaan Rashid mule risau kerana dy berfikir , pada peringkat umurnya ketika itu , dy belum bersedia mempunyai anak , berkahwin dan berumahtangga . dy masih ingin melakukan aktiviti bujangnye seperti melepak , meniduri gadisgadis yang di godainya dan semua perkara yang buat dy berasa happy dan tenang.
Jadi rashid meninggalkan Lisa .

Disitu bermulalah kisah kesusahan hidupnya. dy dibenci keluarganya , dy terpakse turun naik mahkamah untuk mengangkat sumpah bahawa Lucca adalah anak nya. Lisa mencari kerja . akhirnya dy terpaksa bekerja di sebuah kelab malam sebagai seorang penyanyi . Lama-kelamaan Lisa menyukai kerjanyA. dy tidak mahu berhenti kerana gaji yang lumayan membuat dy bahagia dan mampu menyara anaknya . Tiba2 muncul seorang lelaki dlm hidupnya , dy terlupe bahawa dy pernah di bohongi oleh seorang lelaki ! dy jatuh cinta dengan kata-kata manis lelaki itu . Lelaki itu telah membuat dy mengandung ! Shit! dy terpedaya lagii! Lelaki itu telah menyebabkan Lisa mengandung dan dy lari meninggalkan Lisa. Ketika itu lahir lah seorang anak lelakinya pula yang bernama John .

Lisa sangat sayang kepada dua anak nye Lucca dan John . Lisa meminta Emaknya untuk menjagakan anaknya itu , tetapi tanpa Lisa sedar . EMAKnya sendiri telah menghina dan membenci lisa . dy jage kedua anak lisa tanpa iklas dan hanya mahukan duit lisa . Setahun selepas itu , Lisa dilamar oleh seorang lelaki . Lisa bersetuju kerana lelaki itu mahu menerima anaknya Lucca dan john pada mulanya . Lelaki itu meminta Lisa mengambil anaknya dan tinggal bersama mereka . Lelaki itu tidak mahu Lisa berhenti kerja kerana pendapatan Lisa lumayan . sebulan gaji lisa bleh mencecah 10-12ribu . Lisa mendapat banyak tawaran nyanyi di kelabkelab mewah . Ketika itu , Lisa tidak menyedari yang Lelaki TAK GUNA ni cume mempermainkan hidupnya sahaja , ketika Lisa tidak ada di rumah . Lelaki TAK GUNA ini mendera anaknya dan dy pernah cube mecabul anak perempuan Lisa , Lucca . akan tetapi ketika itu umur Lucca baru mencecah 2thun . Lucca tidak berani untuk memberitahu kepada ibunya kerana Lelaki TAK GUNA ini telah mengugutnya. . Setelah dua thun kemudian Lisa bersalin seorang lagi anak lelaki bernama Man, Lelaki TAK GUNA meninggalkan Lisa . :'(

Lisa sangat kecewa ketika itu dan berniat untuk berhenti kerja . sebelum berhenti kerja , Lisa sempat berjumpa dengan seorang lelaki dan ibu nya di sebuah kedai makan . ibu lelaki itu kasihan melihat Lisa . Dy menyuruh anaknya memujuk Lisa . Lisa berkawan dengan lelaki itu dan beberapa bulan kemudian , setelah ibu lelaki itu mendengar semua luahan Lisa , dy merasa simpati dan dy meminta anaknya mengambil lisa sebagai isteri kerana lisa mempunyai ciri-ciri seorang menantu pilihannya , Lisa rajin , berbudi bahasa dan pandai mengambil hati 0rang tua . pada ketika itu anak kepada wanita itu mempunyai 4orang anak yang begitu menyayangi Lisa . Lelaki itu suka kepada Lisa kerana dy yakin Lisa Boleh menjaga anak-anaknya. Setelah 3thun , Lisa melahirkan seorang anak lelaki yang bernama jayjay , keluarga mereka sangat menyayangi Lisa dan jayjay . salah seorang kakak tiri jayjay sgt menyayangi jayjay , mereka tidak pernah membeza kan taraf kedudukan mereka di dalam keluarga itu . Tibe2 , kisah malang hidup Lisa dipermainkan lelaki belum tamat . Ayah kepada jayjay itu mempunyai perempuan simpanan dan perempuan simpanan itu telah melakukan sesuatu yang syirik hingga menyebabkan ayah jayjay meninggalkan rumah dan meninggalkan Lisa . Keluarga lelaki itu masih dan tetap sayang kepada Lisa dan Jayjay.. Tapi Lisa merasa tidak selesa dan memnta kebenran untuk berpindah keluar , Pada awalnya Keluarga itu tidak bersetuju kerana mereka mahu menebus kesalahan anak mereka pada Lisa . tetapi Lisa berdegil dan tetap pergi .

Tibalah kehidupan baru .. Lisa terpaksa bekerja kembali kerana dy perlu menanggung keempat-empat anak nya . Lucca, John, Man dan jayjay . tapi Lisa bekerja tidak lame dan dy telah mngambil anak-anaknya yang menumpang di rumah emak dan kakaknya untuk tinggal bersamanya dengan kehidupannya yang baru .

Sekarang , Lucca sudah dewasa dan boleh berfikir . Lucca berasa sgt malu dengan latar belakang ibunya . tetapi dy yakin semua yang berlaku tidak perlu menjadi tomahan orng lagi. pada mulenya Lucca tidak mahu mendekati lelaki , cukup hanya sekadar kawan kerana lucca tidak mahu ditipu seperti ibunya . beberapa tahun selepas itu Lucca mengenali Aismat . Aismat rapat dengan keluarga Lucca . Keluarga Lucca sgt sukakan gelagat Aismat . Lucca merasakan bahawa Aismat boleh menjaganya .

Tetapi Lucca berfikr ,
adakah Aismat boleh menerimanya ?
adakah Aismat akan mengungkit suatu hari nanti ?
Adakah keluarga Aismat mahu berbesan dengan Keluarganya ?
Adakah Aismat akan meninggalkan nya setelah mengetahui hal yang sebena ?
Adakah Aismat akan menyamakan Lucca seperti ibunya ?
Adakah Lucca juga akan menjadi seperti ibunya ?
Adakah itu sumpahan buat keluarga Lucca ?
Lucca takut , dy tidak tahu apa yang harus dilakukannya .
dy sgt menyayangi Aismat dan tidak mahu kehilangan nya . :'(

Lisa jadi begitu kerana ibu Lisa sendiri penah mengalami perkara yang lebeyh kurang , bukan sama sgt la oke ..sekarang Lucca sedang membesar , apkah yang akan terjadi padanya nanti....kesian Lucca .


Nota : maafla klu ade yang tak paham . ak yang taep neyh pun da tak paham sebab panjang sgt . HAhAH . terimakasih klu membaca :D sila tinggalkan pendapat yang bernas di ruang yang disediakan oke :D

No comments:

Post a Comment